Roviniete.ro este autorizat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R. S.A.) prin Contractul nr. 93/17339 din data de 27.08.2007 reinnoit

Mai mult de 1 milion de conducatori auto au incredere in noi! Milioane de roviniete vandute pana in prezent!
Curs valutar: 1 EURO = 4,5636 LEI

Cumpara rovinieta online - Calculator roviniete

Selecteaza tipul Autovehiculului



 

Intrebari frecvente

1. Am primit mai multe procese verbale de contraventie, emise pentru acelasi vehicul, dar cu date de savarsire a contraventiilor diferite. Trebuie ca la fiecare proces verbal sa platesc amenda?

Din pacate, conform legislatiei in vigoare - da!


2. Daca in urma sanctionarii contraventionale, am platit amenda, mai trebuie sa cumpar o rovinieta?

Plata amenzii nu atrage dupa sine dobandirea unei roviniete valabile.
Prin urmare,  trebuie sa va achizitionati o rovinieta valabila, in cazul in care doriti sa utilizati reteaua de drumuri nationale.


3. Rovinieta isi pastreaza valabilitatea in cazul in care am vandut vehiculul, am pastrat numarul de inmatriculare, si am inmatriculat un alt vehicul cu acest numar?

Nu. In acest caz trebuie sa achizitionati o noua rovinieta doarece autovehiculul are o serie de sasiu diferita.


4. Rovinieta isi pastreaza valabilitatea in cazul in care s-a schimbat proprietarul sau adresa de domiciliu a proprietarului, dar numarul de inmatriculare a ramas acelasi?

Da. Valabilitatea rovinietei nu tine cont de datele utilizatorului.


5. Rovinieta isi pastreaza valabilitatea in cazul in care s-a schimbat numarul de inmatriculare?
In cazul utilizatorilor romani care isi schimba numarul de inmatriculare al vehiculului, rovinieta isi mentine valabilitatea in conditiile in care in baza de date a autoritatii de inmatriculare este operata modificarea respectiva. Autoritatea de inmatriculare va asigura, pe baza de protocol, accesul zilnic al C.N.A.I.R. - S.A. la baza de date cu modificarile privind schimbarea numarului de inmatriculare. 
 
In cazul utilizatorilor romani si straini, in situatia schimbarii numarului de inmatriculare al vehiculului pentru care a fost achitata rovinieta, aceasta isi mentine valabilitatea numai in conditiile in care la emiterea acesteia numarul de identificare al vehiculului a fost inscris corect.
In orice alta situatie utilizatorul va solicita C.N.A.I.R. - S.A., in scris, efectuarea modificarii numarului de inmatriculare in baza de date a SIEGMCR.
Pentru efectuarea modificarii utilizatorul se va prezenta la unul din punctele de lucru ale C.N.A.I.R. - S.A., o cerere scrisa conform formularului tip - persoana fizica sau a formularului tip - persoana juridica, cartea de identitate a vehiculului in copie si original.
Solicitarea se verifica pe loc si, daca cererea este justificata, se efectueaza modificarea in baza de date. Odata cu modificarea numarului de inmatriculare, in baza de date se va elibera, prin intermediul SIEGMCR, un document care atesta efectuarea modificarii si valabilitatea rovinietei pentru noul numar de inmatriculare, in doua exemplare identice, dintre care:
a) unul va fi stampilat de catre C.N.A.I.R. - S.A. si va fi inmanat solicitantului;
b) unul va fi semnat de catre solicitant si va ramane la C.N.A.I.R. - S.A.

6. Am achizitionat un vehicul si pana la inmatriculare acesta circula cu numere provizorii (numere rosii). Este necesara achizitionarea unei roviniete pentru aceasta perioada?

Atat pentru vehiculele care circula cu numere provizorii de Romania, cat si pentru vehiculele inregistrate, NU se achita rovinieta.


7. Am inmatriculat un vehicul, iar la momentul la care am dorit sa achizitionez rovinieta, operatorul m-a instiintat ca pentru numarul de inmatriculare respectiv exista o rovinieta valabila. Mai trebuie sa achizitionez o noua rovinieta?

In cazul in care in sistemul informatic, pentru numarul de inmatriculare respectiv exista o rovinieta aflata in perioada de valabilitate, aceasta se considera a fi valida pentru vehiculul dvs., numai in cazul in care numarul de identificare pentru care a fost eliberata rovinieta respectiva este acelasi cu numarul de identificare din certificatul de inmatriculare al vehiculului detinut de catre dvs., si rovinieta respectiva a fost eliberata pentru tipul de vehicul detinut de catre dvs;
In cazul in care cele doua numere de identificare nu sunt identice, sau tipul vehiculului detinut de catre dvs. este diferit de tipul vehiculului pentru care s-a emis rovinieta existenta in sistemul informatic, aceasta nu se considera a fi valabila pentru vehiculul detinut de catre dvs., iar operatorul are obligatia sa va elibereze rovinieta solicitata.


8. Am vandut vehiculul, iar rovinieta achizitionata inca mai este in perioada de valabilitate. Imi poate fi calculata si restituita suma aferenta perioadei de neutilizare, de la data vanzarii vehiculului pana la data expirarii valabilitatii rovinietei?

NU! Restituirea sumei corespunzatoare perioadei de neutilizare se face numai la solicitarea utilizatorului, in situatia radierii din circulatie a vehiculului ca urmare a urmatoarelor situatii:
- dezmembrarii, casarii sau predarii vehiculului unei unitati specializate, in vederea dezmembrarii;
- scoaterii definitive din Romania a vehiculului;
- declararii furtului vehiculului.

In acest caz, contravaloarea rovinietei poate fi recuperata doar de la noul proprietar.


9. Am achitat mai multe roviniete pentru acelasi vehicul, cu perioade de valabilitate care se suprapun cel putin o zi. Cum procedez pentru a mi se restitui contravaloarea tarifului pentru care perioadele de valabilitate ale rovinietelor achizitionate se suprapun?
In aceasta situatie, contravaloarea aferenta perioadei de suprapunere a rovinietelor se returneaza in baza unei solicitari de restituire care se depune la C.N.A.I.R. - S.A. impreuna cu o copie a cartii de identitate sau a certificatului de inmatriculare a vehiculului, ce va purta inscrisul "conform cu originalul", semnatura si, dupa caz, stampila utilizatorului.
Suma ce se va returna, va fi calculata in functie de perioada de suprapunere a valabilitatii, mai putin comisioanele bancare si cele cuvenite distribuitorilor si va fi returnata in termen de 30 de zile lucratoare de la data primirii solicitarii.


11. Cand am nevoie de rovinieta?

Tariful de utilizare se aplica pe reteaua de drumuri nationale din Romania, definita la art. 1 alin. (1) lit. d), cu exceptia sectoarelor de drum pentru care se vor aplica tarife de concesiune.

Reteaua de drumuri nationale din Romania - drumurile de interes national definite conform art. 6 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

Drumurile de interes national apartin proprietatii publice a statului si cuprind drumurile nationale, care asigura legaturile cu capitala tarii, cu resedintele de judet, cu obiectivele de interes national, intre ele, precum si cu tarile vecine, si pot fi clasificate ca:

  • autostrazi;
  • drumuri expres;
  • drumuri nationale europene (E);
  • drumuri nationale principale (DN);
  • drumuri nationale secundare (DN).

NU aveti nevoie de rovinieta daca va deplasati:

  • pe drumuri judetene;
  • pe drumuri comunale.

12. In cazul in care in certificatul de inmatriculare al vehiculului detinator este o societate de leasing, dar totodata sunt inscrise si datele utilizatorului vehiculului, procesul verbal de constatare a contraventiei incheiat pentru circulatia pe reteua de drumuri nationale din Romania fara a detine rovinieta valabila, va fi emis pe numele detinatorului sau al utilizatorului ?

In situatia in care in certificatul de inmatriculare, pe langa detinatorul vehiculului, este inscris si utilizatorul acestuia, procesul verbal de constatare a contraventie va fi emis pe numele utilizatorului. Doar in situatia in care in certificatul de inmatriculare nu sunt inscrise datele utilizatorului, procesul verbal de constatare a contraventiei va fi emis pe numele detinatorului (firma de leasing).


13. In cazul in care doresc informatii suplimentare privind rovinieta, unde ma pot adresa?

In situatia in care aveti nevoie de informatii suplimentare privind rovinieta va puteti adresa telefonic la numarul: 0732.773.773 de luni pana duminica in intervalul 08:00 - 24:00 cu exceptia sarbatorilor legale sau prin e-mail la office @ roviniete . ro;

Pentru informatii furnizate direct de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere va puteti adresa telefonic la numarul: 021.264.33.44  de luni pana joi in intervalul orar 08:30 – 16:30 si vineri in intervalul orar 08:30 – 14:00 sau pe e-mail la adresa roviniete@andnet.ro


14. Dupa cumpararea rovinietei am constatat faptul ca operatorul care a eliberat rovinieta a inscris eronat numarul de inmatriculare al vehiculului. Ce trebuie sa fac in vederea remedierii erorii?

Daca observati o eroare la inscrierea numarului de inmatriculare, dupa ce ati semnat documentul "copie partener", iar personalul distribuitorului a emis documentul "copie client", puteti solicita corectia numarului de inmatriculare, la punctul de lucru al distribuitorului care a emis rovinieta, in decurs de 60 de minute de la emiterea acesteia. In vederea operarii acestei modificari, personalul distribuitorului va solicita o copie de pe certificatul de inmatriculare al vehiculului.


15. Am cumparat o rovinieta dupa ce am trecut prin fata unei camere. Pot sa primesc amenda?

Din pacate sunteti pasibil de amenda. Conform legislatiei in vigoare daca ziua de inceput a valabilitatii este ziua in curs, valabilitatea rovinietei incepe la ora inregistrarii informatiilor privind achitarea tarifului de utilizare in baza de date a SIEGMCR si expira la ora 24:00 a ultimei zile a duratei pentru care aceasta a fost achitata.


16. De ce difera pretul rovinietei de la o luna la alta?

Tarifele rovinietelor sunt stabilite de C.N.A.I.R. - S.A. in euro si includ T.V.A. Utilizatorii romani vor achita tariful de utilizare in lei, la cursul de schimb al zilei comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil pentru ultima zi din luna anterioara datei achitarii tarifului. Prin curs de schimb valabil pentru ultima zi din luna anterioara datei achitarii tarifului se intelege cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei in penultima zi lucratoare a lunii respective.


17. Cum este structurat tariful de utilizare?
 
Pentru vehiculele de transport marfa, cu masa totala maxima autorizata (MTMA) mai mare sau egala cu 12 tone – in functie de de numarul de axe;
Pentru vehiculele de transport marfa, cu masa totala maxima autorizata (MTMA) mai mica de 12 tone – in functie de masa totala maxima autorizata (MTMA);
Pentru vehiculele de transport persoane – in functie de numarul de locuri.

 


18. Daca atasez o remorca, trebuie sa cumpar rovinieta si pentru aceasta?

Pentru remorci nu se emit roviniete. In aceasta situatie rovinieta se achizitioneaza pe numarul de inmatriculare al capului tragator pentru masa totala maxima autorizata a ansamblului. Astfel, pentru a stabili categoria se insumeaza masele totale maxime autorizate a capului tragator si a remorcii. Daca MTMA a ansamblului depaseste 12 tone, categoria se stabileste in functie de numarul de axe.


19. Pentru un autovehicul inmatriculat temporar trebuie sa cumpar rovinieta?

Da. Tariful de utilizare se aplica utilizatorilor romani si straini pentru toate vehiculele detinute de acestia, inmatriculate temporar sau definitiv, care circula pe reteaua de drumuri nationale din Romania.


20. In urma primirii unui proces verbal de constatare a contraventiei, am observat faptul ca operatorul care a eliberat rovinieta a inscris eronat numarul de inmatriculare al vehiculului. Ce trebuie sa fac in vederea remedierii erorii??

In situatia emiterii rovinietei pentru un numar de inmatriculare eronat, utilizatorul poate solicita C.N.A.I.R. - S.A. corectia numarului de inmatriculare in baza de date.

Solicitarea de corectie se transmite conform formularului-tip care se regaseste pe www.cnadnr.ro, prin fax la numarul 021.318.66.50, insotita de urmatoarele documente:

  • copie a documentului de plata;
  • copie de pe certificatul de inmatriculare al vehiculului;
  • copie a documentului copie client emis pentru numarul de inmatriculare eronat.

Pe baza documentelor mentionate anterior, C.N.A.I.R. - S.A. va efectua corectia numarului de inmatriculare daca este indeplinita una din urmatoarele conditii:
a) numarul de identificare al vehiculului, inscris in documentul copie client, corespunde cu cel inscris in certificatul de inmatriculare sau in cartea de identitate a vehiculului, transmisa de utilizator;
b) in documentul eliberat de distribuitor, in cazul utilizatorilor romani, nu este inscris numarul de identificare al vehiculului, iar conform inregistrarilor din baza de date a Directiei regim permise de conducere si inmatriculare vehicule numarul de inmatriculare inscris in document, la data eliberarii rovinietei, nu era alocat unui vehicul;
c) in documentul eliberat de distribuitor, in cazul utilizatorilor straini, numarul de inmatriculare inscris prezinta o eroare de maximum doua caractere si numarul de identificare al vehiculului nu este inscris;
d) in cazul utilizatorilor romani, rovinieta a fost emisa pentru numarul de inmatriculare al unui vehicul pentru care nu este obligatorie achitarea tarifului de utilizare.


21. Am vandut vehiculul si totusi am primit un proces verbal de constatare a contraventiei. Ce fac?

Acest lucru se datoreaza faptului ca in urma vanzarii vehiculului noul proprietar nu a efectuat transcrierea dreptului de proprietate asupra vehiculului in termenul prevazut de legislatia in vigoare (Ordinul Ministerului Administratiei si Internelor nr. 1501/2006 privind procedura inmatricularii, inregistrarii, radierii si eliberarea autorizatiei de circulatie provizorie sau pentru probe a vehiculelor, cu modificarile si completarile ulterioare). Din acest motiv, in evidentele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, dumneavoastra figurati in continuare ca si detinator al vehiculului, iar in cazul utilizatorilor romani (persoanele fizice sau juridice inscrise in certificatul de inmatriculare, care au in proprietate sau care, dupa caz, pot folosi in baza unui drept legal vehicule inmatriculate in Romania) responsabilitatea achitarii rovinietei revine in exclusivitatea acestora.
C.N.A.I.R. - S.A. nu are niciun drept in aplicarea sanctiunilor altor persoane, decat celor inscrise in certificatul de inmatriculare ca detinatori sau ca utilizatori in baza unui drept legal.
In aceasta situatie, puteti formula o contestatia la procesul verbal emis, in termen de 15 zile de la data comunicarii acestuia, la judecătoria în a cărei circumscripţie domiciliati sau îşi are sediul firma dumneavoastra.
Totodata, va puteti adresa serviciului public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, in a carui raza de competenta a fost inmatriculat vehiculul, in vederea depunerii unei notificari cu privire la instrainarea vehiculului . Notificarea trebuie sa fie insotita de copii de pe documentele justificative (contract de vanzare-cumparare, certificat de radiere fiscala pentru vehiculul in cauza).


22. Am primit un proces verbal de contraventie, pe care l-am achitat. Ce trebuie sa fac mai departe?

In cazul in care ati achitat amenda contraventionala, conform celor inscrise in procesul verbal, trebuie sa trimiteti catre CESTRIN, prin una din metodele mentionate mai jos, copii ale documentelor care atesta plata amenzii contraventionale, impreuna cu o copie a procesului verbal si a instiintarii de plata.

  •  prin e-mail, la adresa chitanta@cestrin.ro;
  •  prin posta, la adresa Bd. Iuliu Maniu, nr. 401 A, Sector 6, Bucuresti;
  •  prin predare directa la sediul CESTRIN, Bd. Iuliu Maniu, nr. 401 A, Sector 6, Bucuresti.

Este foarte important sa pastrati originalele documentelor de plata.


 
Banks Logos