Roviniete.ro este autorizat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R. S.A.) prin Contractul nr. 93/17339 din data de 27.08.2007 reinnoit

Mai mult de 1 milion de conducatori auto au incredere in noi! Milioane de roviniete vandute pana in prezent!
Curs valutar: 1 EURO = 4,5115 LEI

Cumpara rovinieta online - Calculator roviniete

Selecteaza tipul Autovehiculului



 

Controverse Dobre, Berceanu si Orban - Autostrada Transilvania - Bechtel ne tzepuieste de 44 de milioane de euro

21 Martie 2008

Ministerul Transporturilor si Compania Natională de Autostrăzi si Drumuri Nationale din România
 au ca obiectiv strategic dezvoltarea retelei de autostrăzi si drumuri nationale. In cadrul acestei
strategii, proiectul de infrastructură Autostrada Transilvania, este o prioritate de vârf.

 


Printr-un management eficient si activ al proiectelor de infrastructură, în mandatul ministrului
Ludovic Orban la Autostrada Brasov – Bors s-a lucrat de două ori mai mult decât s-a lucrat
cumulat în mandatele Ministrilor Gheorghe Dobre si Radu Berceanu.

 


Spre exemplu, pentru tronsonul de autostradă din judetul Cluj, valorile lucrărilor si procentele de
executie ale autostrăzii sunt prezentate în tabelul de mai jos.

Gheorghe Dobre 15 luni 4.2 1.0% 2.7%
Radu Berceanu 10 luni 31.2 7.5% 10.2%
Ludovic Orban 10 luni 64.9 15.5% 25.7%


Fiecare euro din cele 65 de milioane investite în ultimele zece luni pentru tronsonul de autostradă
din judetul Cluj a fost cheltuit perfect legal, conform prevederilor contractului de constructie al
autostrăzii, semnat în perioada Ministrului Miron Mitrea si renegociat de către Ministrul Gheorghe
Dobre.
Referitor la această renegociere, prezentăm doar câteva citate extrase din „Raportul Comisiei de
Renegociere a Contractului de Proiectare si Construire a Autostrăzii Brasov – Cluj – Bors”, semnat
de Ministrul Gheorghe Dobre, care arată cât de păguboasă a fost această renegociere:

 


1. „Contractul prevede un <<pret total>> orientativ de 2.241 milioane EURO”
2. „Contractul a fost încheiat cu un pret Ńintă pe baza unei estimări realizate de către Bechtel în
legătură cu cantitătile de lucrări si a preturilor unitare convenite prin negocieri”
„Realizarea efectivă a cantitătilor tintă este improbabilă, având în vedere că, pe de o parte unele
cantităti erau cuantificate zero, iar pe de altă parte, studiul de fezabilitate realizat ulterior a indicat
cantităti semnificativ mai mari decât cele din contract”.
3. „Antreprenorul a refuzat să justifice prin lucrări suma de 40.000.000 EURO încasată ca avans
aferent anului 2004” iar raportul de renegociere stipulează „păstrarea de către Bechtel a sumei de 40
de milioane EURO deja încasate, cu titlu de cheltuieli de mobilizare”

 

În plus, comisia de renegociere acceptă plata către Bechtel a unei sume de „4 milioane EURO
reprezentând costuri de neutilizare echipamente, costuri de suspendare a lucrărilor, costuri pentru
lipsa accesului la amplasament în 2004 etc.”

 


Astfel, renegocierea Ministrului Gheorghe Dobre a însemnat practic acordarea către Bechtel
a 44 de milioane de EURO din banii contribuabililor care nu au fost folositi efectiv la
constructia autostrăzii, ci la sistarea proiectului vreme de mai bine de un an.
La aceste 44 de milioane de EURO date firmei Bechtel de către domnul Ministru Gheorghe
Dobre si nereflectate în constructia autostrăzii, se adaugă si cresteri de costuri de ordinul
milioanelor de EURO generate de oprirea exproprierilor, a proiectării, a relocării utilitătilor,
a descărcării arheologice, precum si costul economic deosebit generat pentru România de
întârzierea constructiei autostrăzii.

 


Astfel, în vreme ce mandatul Ministrului Ludovic Orban a însemnat cheltuirea a 65 de milioane de
EURO pentru constructia efectivă a autostrăzii, mandatul Ministrului Gheorghe Dobre a însemnat
cheltuirea a 4,2 milioane de EURO pentru constructia autostrăzii si a 44 de milioane de Euro pentru
oprirea proiectului vreme de un an.
Pe de altă parte, dublarea ritmului de constructie în mandatul Orban fată de mandatul Berceanu, va
permite deschiderea primilor kilometri de autostradă pentru public la sfârsitul anului 2008,
recuperându-se astfel mult din răul făcut acestui proiect în perioada 2005 – 2006.

 


Pe întrega perioadă a mandatului ministerial al domnilor Gheorghe Dobre si Radu Berceanu,
lucrările de proiectare si execuŃie a acestui obiectiv de importantă majoră pentru interesul si
securitatea natională au fost sistate sau încetinite nejustificat.
În concluzie, afirmatiile senatorului Radu Berceanu cu privire la lucrările la Autostrada
Transilvania denotă necunoasterea realitătilor unui contract pe care domnia sa, în calitate de fost
Ministru al Transporturilor, l-a avut în gestiune.
C.N.A.D.N.R. S.A.
Serviciul Relatii cu Presa

 
Banks Logos